Szkoła Podstawowa im. Bł. Jana Pawła II
w Kiczorach

Slide background

Regulamin projektu i rekrutacji

REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

pt.: „Edukacja włączająca dobrostanem uczniów z Gminy Lipnica Wielka”

nr projektu: FEMP.06.10-IP.01-0214/24

Projekt realizowany w ramach Działania 6.10 Wsparcie kształcenia ogólnego, typ A. Edukacja włączająca w szkołach i placówkach systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 w okresie od 01.08.2024 r. do 31.07.2026 r.

Regulamin zawiera:

I. Opis specyfiki projektu.

II. Profil Uczestnika Projektu.

III. Procedury i kryteria rekrutacyjne.

IV. Warunki uczestnictwa i rezygnacji z udziału w projekcie.

I. Opis specyfiki projektu.

1. Projekt jest realizowany w okresie od 01.08.2024 r. do 31.07.2026 r. na podstawie Umowy o dofinansowanie projektu nr FEMP.06.10-IP.01-0214/24

2. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

3. Projekt jest realizowany w siedmiu szkołach podstawowych:

- Szkoła Podstawowa nr 1 im. Św. Królowej Jadwigi w Lipnicy Wielkiej;

- Szkoła Podstawowa nr 2 im. Józefiny i Emila Mików w Lipnicy Wielkiej;

- Szkoła Podstawowa nr 3 im. Św. Stanisława Kostki w Lipnicy Wielkiej;

- Szkoła Podstawowa nr 4 im. dr Emila Kowalczyka w Lipnicy Wielkiej;

- Szkoła Podstawowa im. Bł. Jana Pawła II w Kiczorach.

4. Celem głównym projektu jest wdrażanie edukacji włączającej zakładające wsparcie uczniów z niepełnosprawnościami, zaburzeniami zachowania i emocji, z trudnościami w nauce oraz uczniów z doświadczeniem migracji poprzez wsparcie dostępu do kadry psychologicznej dla uczniów oraz podnoszenie jakości edukacji włączającej poprzez szkolenia kadry pedagogicznej i nabycie kompetencji przez 63 nauczycieli (54 K, 9 M) tj. 90 % objętych projektem a także działania mające na celu upodmiotawianie 15 uczniów (4 dz,11 ch) z niepełnosprawnościami i wzmacniających 170 rodziców (135 K, 35M) na terenie Szkół Podstawowych w Gminie Lipnica Wielka w okresie do 31.07.2026 r.

Realizacja celu głównego jest skierowana do 5 szkół podstawowych z terenu Gminy Lipnica Wielka i obejmie wsparcie dla 437 uczniów (261Dz.i 176Ch.) w tym uczniów z orzeczeniami 15( 4Dz,11Ch.), (orzeczenia o niepełnospr. i orzeczenia z PPP) w tym 131 uczn. (50Dz., 81Ch.) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi określ. na poziomie placówki przez grono pedag. oraz specjalistów (psycholog, logopeda,

pedagog) oraz 69 nauczycieli (60 K, 9 M) a także 170 rodziców (135 K,35M).

5. W ramach projektu założono:

- realizację zajęć m.in: specjalistycznych z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, dydaktyczno–wyrównawczych organizowanych dla uczniów mających trudności w nauce, rozwijających uzdolnienia, zajęć rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne, zajęć terapeutycznych

- podnoszenie umiejętności kadry do potrzeb edukacji ogólnodostępnej pracy z uczniem o SPE oraz w zakresie kompetencji w zapobieganiu dyskryminacji i przemocy rówieśniczej

- zaplanowano również kompleksowe dostosowanie i wyposażenie placówek w powiązaniu z realizowanym wsparciem w ramach realizowanych zajęć projektowych.

- warsztaty dla rodziców/opiekunów prawnych uczniów w zakresie pomocy w wychowaniu uczniów z SPE oraz w zakresie kompetencji w zapobieganiu dyskryminacji.

6. Projekt jest zgodny z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami:

- Osoby, które ze względu np. na niepełnosprawność mogą mieć problem z wypełnieniem i złożeniem dokumentacji rekrutacyjnej w formie papierowej są proszone o zgłoszenie tego faktu dyrektorowi szkoły lub wychowawcy ucznia. Osoby te będą miały możliwość złożenia dokumentacji przy wykorzystaniu usług dostępowych takich jak np. tłumacz języka migowego czy asystent osoby z niepełnosprawnością.

- materiały szkoleniowe w formie dostępnej

- biuro projektu/miejsce rekrutacji będzie dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.

Osoby niepełnosprawne wraz z formularzem rekrutacyjnym otrzymają do wypełnienia załącznik nr 1 - ANKIETĘ POTRZEB DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH w celu poznania rzeczywistych potrzeb osób niepełnosprawnych oraz ułatwienie udziału we wsparciu oferowanym w ramach projektu

7. W ramach projektu zaplanowano:

A) Przeprowadzenie zajęć dla uczniów:

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Św. Królowej Jadwigi w Lipnicy Wielkiej

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:

- warsztaty z psychologiem, 4 gr x 15 godz, kl. I-VIII, 32 ucz.16dz,16ch, umowa z trenerem/ firmą

- zajęcia z logopedą, 2 gr x 15 godz, kl. I-VIII, 8ucz.4 dz.4 ch. nauczyciel

- zajęcia z terapeutą pedagogicznym, 2 gr x 15 godz, kl. I-VIII, 10 ucz.5dz.5 ch.

- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, 2 gr x 15 godz kl. I-VIII, 10 ucz.5dz.5 ch.

- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, 4 gr x 15 godz, kl. I-VIII, 30ucz.16 dz.14 ch.

- zajęcia rewalidacyjne, 1 gr x 15 godz, 1 ucz.1chł.

Wsparcie ucznia zdolnego - dla uczniów ze szczególnymi uzdolnieniami :

- Zajęcia rozwijające uzdolnienia humanistyczne -zaj. teatralno-polonistyczne kl I - III, 1 gr x 15 godz, 8ucz. 4dz,4 ch

- Zajęcia rozwijające uzdolnienia matematyczno -przyrodnicze kl I - III, 1 gr x 15 godz ,8 ucz. 4dz,4 ch

- Zajęcia rozwijające uzdolnienia z języka angielskiego kl I - III, 1 gr x 15 godz, 8ucz. 4dz,4 ch

- Zajęcia rozwijające uzdolnienia humanistyczne - zaj. teatralno-polonistyczne kl IV - VIII, 1 gr x 15 godz,8ucz. 4dz,4 ch

- Zajęcia rozwijające uzdolnienia matematyczno -przyrodnicze kl IV - VIII, 1 gr x 15 godz, 8ucz. 4dz,4 ch

- Zajęcia rozwijające uzdolnienia z języka angielskiego kl IV - VIII, 1 gr x 15 godz, 8ucz. 4dz,4 ch

- Zajęcia rozwijające uzdolnienia sportowe kl I - III, 1 gr x 15 godz, 8ucz. 4dz,4 ch

- Zajęcia rozwijające uzdolnienia sportowe kl IV - VIII, 1 gr x 15 godz, 8ucz. 4dz,4 ch.

Zajęcia integracyjne i antydyskryminacyjne:

- teatralne kl IV - VIII zajęcia grupowe, 1 gr x 20 godz, 8 ucz 4 dz.4 ch.

- muzyczne kl I - VIII zajęcia grupowe,2 gr x 15 godz 10 ucz 5 dz 5 ch.

- szachowe, kl I - VIII zajęcia grupowe,2 gr x 15 godz, 10 ucz 5 dz 5 ch.

- sportowe, kl I - VIII zajęcia grupowe,2 gr x 15 godz, 10 ucz 5 dz 5 ch.

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Józefiny i Emila Mików w Lipnicy Wielkiej

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna uczniom:

- warsztaty z psychologiem - dla uczniów klas I - VIII, raz w roku warsztaty 3 godzinne dla każdej klasy, 8 gr x 3 godz x 2 lata = 48 godz, 60 ucz, 40 dz.20 ch. terapeuta, firma

- zajęcia z pedagogiem specjalnym zajęcia z treningu umiejętności społecznych, kl I - VIII, 1 gr x40 godz,10 ucz.3 dz.7ch. nauczyciele

- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, kl I - VIII, 2 gr x 40 godz = 80 godz,10ucz.6 dz.4 ch.

Realizacja zajęć dla uczniów szczególnie uzdolnionych:

- Zajęcia rozwijające uzdolnienia humanistyczne - zajęcia teatralno-polonistyczne dla uczniów ze szczególnymi uzdolnieniami kl III - VII, 2 gr x x 40 godz w ciągu dwóch lat,16 ucz.14 dz. 2 ch.

Zajęcia integracyjne i antydyskryminacyjne:

- realizacja zajęć z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji,1 gr x 15 godz, 8 ucz. 4 dz, 4 ch.

- zajęcia fotograficzne kl IV - VIII, grupowe 2 gr x 20 godz, 15ucz. 9 dz.6 ch.

- gimnastyka korekcyjna I-IV grupowe, 2 x 20 godzin 15 ucz. 9 dz.6 ch.

- spektakle profilaktyczne (jeden spektakl na rok , kl I - VIII, 2 spotkania w ciągu 2 lat, 140 ucz. 90 dz.50 ch.

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Św. Stanisława Kostki w Lipnicy Wielkiej

Pomoc psych.-pedag. uczniom:

- warsztaty z psychologiem , kl I-VIII 6 gr x 10 godz= 60 godz, cykl 10 zajęć w roku/gr, 30 ucz 35 dz 25 ch

- warsztaty ze specjalistą, kl I-VIII, 2gr x 20 godz = 40 godz, 10 spotkań w roku, 16ucz 12 dz 4 ch

- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, kl IV-VIII, 4 gr x 30 godz, 120 godz, 40 ucz 26 dz 14 ch

Realizacja zajęć dla uczniów szczególnie uzdolnionych:

- Zajęcia rozwijające uzdolnienia humanistyczne - zajęcia teatralno-polonistyczne , kl IV-VIII2 gr x 30 godz 15 ucz 9 dz 6 ch

- Zajęcia rozwijające uzdolnienia matematyczne - zajęcia szachowe , kl I- VIII1 gr x 30 godz, usługa zewnętrzna 10 ucz 4 dz.6 ch.

- kółko taneczne kółko zainteresowań kl I-VIII, 2gr x 20 godz 15 ucz 13 dz.2 ch.

- Zajęcia rozwijające uzdolnienia sportowe kl I- VIII 1 gr x 30 godz 15 ucz 7 dz. 8 ch.

Zajęcia integracyjne i antydyskryminacyjne:

- spotkania z osobami niepełnosprawnymi, kl I-VIII, grupowe 50 ucz 35, dz , 15 ch. na terenie SP-3 w Lipnicy w tym uczniowie szkoły oraz 15 uczniów niepełnosprawnych ze szkoły specjalnej jako goście – zajęcia w formie zajęć moderowanych z okazji Dnia Dziecka prowadzić będą nauczyciele SP-3

- warsztaty integracyjne z osobami niepełnosprawnymi kl I-VIII, grupowe 20 uczniów – w tym 1- uczniów sp-3 i 10 uczniów ze szkoły specjalnej – na terenie SP-3 – zajęcia w formie warsztatów plastyczno-artystycznych prowadzi nauczyciel SP-3

- wyjazdy integracyjne do instytucji , kl IV-VIII grupowe, 1 gr, dwa razy w roku, łącznie 4 wyjazdy po 15 uczniów ( 7 dz. 8 ch.) – wyjazd do szkoły specjalnej – spotkania w formie zajęć moderowanych plastyczno-artystycznych prowadzone przez nauczyciela SP-3 dla łącznie 25 dzieci w tym 15 uczniów z SP- 3 i 10 ze Szkoły specjalnej

- Działania integrujące szkoły ze szkołami specjalnymi- wspólne zajęcia z dziećmi z niepełnosprawnościami kl VI-VIII, 1gr raz w roku, razem 2 spotkania, 15 ucz, 12dz,3ch.

Szkoła Podstawowa nr 4 im. dr Emila Kowalczyka w Lipnicy Wielkiej

Pomoc psych.-pedag. uczniom:

- warsztaty z psychologiem , kl I- VIII, 2 gr x 8 godz, 16 ucz 8 dz,8 ch, umowa z psychologiem/ firmą,

- zajęcia z psychologiem, kl I- VIII, 1 gr x 40 godz, 6ucz 3 dz3 ch umowa z psychologiem/ firmą,

- zajęcia z logopedą, kl I- V, 4 grx 40 godz = 160 godzin w ciągu dwóch lat, 8 ucz 4 dz 4 ch, nauczyciel

- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, kl I -VIII, 1 gr x 120 godzin w ciągu dwóch lat, 6 ucz 3dz 3 ch, nauczyciel

Realizacja zajęć dla uczniów szczególnie uzdolnionych:

- Zajęcia rozwijające uzdolnienia humanistyczne - zaj. szachowe kl I- VIII gr x 60 w ciągu dwóch lat szkolnych, 8 ucz 4 dz 4 ch

- Zajęcia rozwijające uzdolnienia z języka angielskiego dla uczniów szczególnie uzdolnionych kl I-IV 1gr x 60 w ciągu dwóch lat szkolnych, 10 ucz 5 dz 5 ch

- zajęcia z uczniem - dydaktyczno-wyrównawcze 2 gr x 60 w ciągu dwóch lat szkolnych 10 ucz 5 dz 5 ch.

Zajęcia integracyjne i antydyskryminacyjne:

- warsztaty integracyjne z osobami niepełnosprawnymi kl I-VIII, grupowe – udział weźmie 30 uczniów (15dz., 15 ch) w tym 20 uczniów SP-4 w Lipnicy i 10 uczniów niepełnosprawnościami ze szkoły specjalnej jako goście - na terenie SP-3 – zajęcia w formie warsztatów plastycznoartystycznych prowadzi nauczyciel SP-4

- wyjazdy integracyjne do instytucji , kl I-VIII grupowe, 1 gr, łącznie 2 wyjazdy do szkoły specjalnej – spotkania w formie zajęć moderowanych plastyczno-artystycznych prowadzone przez nauczyciela SP-4 wyjedzie 10 uczniów z SP-4 oraz udział w zaj. 10 uczniów ze szkoły specjalnej.

Szkoła Podstawowa im. Bł. Jana Pawła II w Kiczorach.

Pomoc psych.-pedag. uczniom:

- warsztaty z psychologiem , kl I-VIII2 gr x 4 godz w semestrze x 4 semestry = 32 godz, umowa zlecenie z psychologiem, 16 ucz 8 dz 8 ch

- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, kl VI-VII, 1gr x 32 godz, 6 ucz 3 dz 3 ch

Realizacja zajęć dla uczniów ze szczególnymi uzdolnieniami :

- Zajęcia rozwijające uzdolnienia humanistyczne dla uczniów szczególnie uzdolnionych kl IV--VIII1 gr x 40 godz, 6 ucz 5 dz,1ch

- Zajęcia z języka angielskiego dydaktyczno-wyrównawcze kl IV--VIII, 2gr x 40 godz = 80 godz,15 ucz 10 dz,5 ch

Zajęcia integracyjne i antydyskryminacyjne:

- zajęcia integracyjne muzyczne I-III zajęcia grupowe, 1 gr 40 godz,15 ucz 13 dz,2 ch nauczyciel

B) Przeprowadzenie szkoleń/studiów podyplomowych dla nauczycieli:

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Św. Królowej Jadwigi w Lipnicy Wielkiej

- Szkolenie dla nauczycieli z zakresu przeciwdziałania przemocy, dyskryminacji lub nierównościom, 1 gr x 8 godz, 16 os.13 K,3 M

- Szkolenie dla nauczycieli terapia pedagogiczna, 1 gr x 4 godz, 16 os.13 K,3 M

- Szkolenie dla nauczycieli "Terapia ręki", 1 gr x 4 godz, 6 os5 K, 1 M

- Szkolenie dla nauczycieli diagnozowanie wad wymowy, 1 gr x 4 godz 3 os, 3 K

- Szkolenie dla nauczycieli terapia logopedyczna 1 gr x 4 godz, 3 os, 3 K

- Szkolenie usprawniające proces zarządzania szkołą dla kadry zarządzającej, 1 gr x 3 szkolenia (2024,2025,2026), 1 os, 1 M

- Studia podyplomowe z zakresu pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 2 os, 2 K

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Józefiny i Emila Mików w Lipnicy Wielkiej

- Szkolenie z zakresu przeciwdziałania przemocy, dyskryminacji lub nierównościom-1 gr 15 nauczycieli, 2x szkolenia x 8 godz, 15 os.14 K, 1M

- Szkolenie "Terapia ręki"1 gr, 10 nauczycieli, 32 godz 10 os, 10K

- Studia podyplomowe z zakresu pracy z SPE (Edukacja, rewalidacja i wspomaganie osób z Autyzmem i zespołem Aspergera)dla 1 nauczyciela, 3 semestry - 1 K.

- Warsztaty z Treningu Umiejętności Społecznych 1 gr x 15 nauczycieli 14 K,1M, 8 godz

- Szkolenie usprawniające proces zarządzania szkołą dla kadry zarządzającej , 3 szkolenia

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Św. Stanisława Kostki w Lipnicy Wielkiej

- szkolenie z zakresu przeciwdziałania przemocy, dyskryminacji lub nierównościom,1 gr x 13 nauczycieli, 2x szkolenia, 13 os 11K 2 M

- kurs KORP 1 nauczyciel, 1 K., 8 godz s

- studia podyplomowe z zakresu pracy z SPE 1 nauczyciel, 1 K.,160 godz

- kurs kwalifikacyjny z zakresu TUS 1 nauczyciel, 1 K., 8 godz

- szkolenie usprawniające proces zarządzania szkołą dla kadry zarządzającej 1 osoba K, 3 godz. szkolenia

Szkoła Podstawowa nr 4 im. dr Emila Kowalczyka w Lipnicy Wielkiej

- szkolenie z zakresu przeciwdziałania przemocy, dyskryminacji lub nierównościom, 1 gr 2xh szkolenia, 14os 12 K 2 M

- szkolenie usprawniające proces zarządzania szkołą dla kadry zarządzającej, 1 gr x 4 h szkolenia 1 os K.

Szkoła Podstawowa im. Bł. Jana Pawła II w Kiczorach

- szkolenie z zakresu przeciwdziałania przemocy, dyskryminacji lub nierównościom1 gr 2x szkolenia, 11os 10 K,1 M

- szkolenie na temat pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym dostosowanie wymagań 1 gr 2 szkolenia, 11os 10 K, M.

- szkolenie usprawniające proces zarządzania szkołą dla kadry zarządzającej, 3 szkolenia, 1 os.

C) Przeprowadzenie szkoleń/warsztatów dla rodziców/opiekunów pranych uczniów:

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Św. Królowej Jadwigi w Lipnicy Wielkiej

- WARSZTAT na temat skutecznych metod wychowawczych, 1 gr 3 godz, 30 os. 25K, 5M

- WARSZTAT Zagrożenia dla dziecka w cyberprzestrzeni, 1 gr x 3 godz,30 os. 25K, 5M

- WARSZTAT Pedagogizacja rodziców na temat uzależnień wśród młodzieży, 1 gr x 4 godz,20 os. 16K, 4M

- DLA RODZICÓW konsultacje i porady psychologiczne, indywidualne, 20 godz, 30 os. 25K, 5M

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Józefiny i Emila Mików w Lipnicy Wielkiej

- Warsztaty w ramach wywiadówek, jedno spotkanie 180 minut na rok: "Budowanie właściwych relacji w rodzinie"1gr, jeden raz na rok, prowadzone przez firmę zewnętrzną, 50 os. 35 K 15 M.

- Warsztaty w ramach wywiadówek., jedno spotkanie 180 minut, w drugim roku: "Umiejętności wychowawcze, język osobowości, emocje, motywacja, od porażki do sukcesu" jeden raz na rok, prowadzone przez firmę zewnętrzną, 50 os. 35 K 15 M.

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Św. Stanisława Kostki w Lipnicy Wielkiej

- konsultacje i porady psychologiczne , 2 grupy x 10 godz = 20 godz., 30os. 25 K, 5 M

- spotkania ze specjalistami 1 x 2 godz=4 godz, 30os. 25 K, 5 M

Szkoła Podstawowa nr 4 im. dr Emila Kowalczyka w Lipnicy Wielkiej

- Szkolenie 1 gr x 4 spotkania, , 30 os 25 K,5 M.

- Konsultacje z psychologiem, indywidualne 20 godzin , 20 os.15 K5 M.

Szkoła Podstawowa im. Bł. Jana Pawła II w Kiczorach.

- Szkolenie na temat Cyberprzemocy 1gr.x 2 godz, 30osób (25K, 5M);

- Szkolenie na temat Aspergera, autyzmu 1gr.x 2 godz, 30osób (25K, 5M);

- Konsultacje i porady psychologiczne dla Rodziców 1gr.x 15 godz, 30osób (25K, 5M);

- Warsztaty Nastolatek w kryzysie, depresja, niska samoocena, zachowania ryzykowne 1gr.x 2 spotkania, 30osób (25K, 5M).

II. Profil Uczestnika Projektu

Grupę docelową stanowią:

- Szkoła Podstawowa nr 1 im. Św. Królowej Jadwigi w Lipnicy Wielkiej:

80 uczniów (41Dz. i 39Ch.) w tym 4 uczniów z orzeczeniami (1Dz, 3Ch.), (orzeczenia o niepełnospr. I orzeczenia z PPP) w tym 22 uczn. (5Dz., 17Ch.) z SPE oraz 16 nauczycieli( 13K, 3M) a także 30 rodziców (25K,5M).

- Szkoła Podstawowa nr 2 im. Józefiny i Emila Mików w Lipnicy Wielkiej:

140 uczniów (90Dz. i 50Ch.) w tym 4 uczniów z orzeczeniami (3Dz, 1Ch.), (orzeczenia o niepełnospr. I orzeczenia z PPP) w tym 22 uczn. (12Dz., 10Ch.) z SPE oraz 15 nauczycieli( 14K, 1M) a także 50 rodziców (35K,15M).

- Szkoła Podstawowa nr 3 im. Św. Stanisława Kostki w Lipnicy Wielkiej:

80 uczniów (55Dz. i 25Ch.) w tym 3 uczniów z orzeczeniami (0Dz, 3Ch.), (orzeczenia o niepełnospr. I orzeczenia z PPP) w tym 32 uczn. (14Dz., 18Ch.) z SPE oraz 13 nauczycieli( 11K, 2M) a także 30 rodziców (25K,5M).

- Szkoła Podstawowa nr 4 im. dr Emila Kowalczyka w Lipnicy Wielkiej:

70 uczniów (35Dz. i 35Ch.) w tym 2 uczniów z orzeczeniami (0Dz, 2Ch.), (orzeczenia o niepełnospr. i orzeczenia z PPP) w tym 28 uczn. (9Dz., 19Ch.) z SPE oraz 14 nauczycieli( 12K, 2M) a także 30 rodziców (25K,5M).

- Szkoła Podstawowa im. Bł. Jana Pawła II w Kiczorach:

67 uczniów (40Dz. i 27Ch.) w tym 2 uczniów z orzeczeniami (0Dz, 2Ch.), (orzeczenia o niepełnospr. i orzeczenia z PPP) w tym 27 uczn. (10Dz., 17Ch.) z SPE oraz 11 nauczycieli( 10K, 1M) a także 30 rodziców (25K,5M).

III. Procedury rekrutacyjne

1. Rekrutacja odbędzie się: I rekrutacja luty 2025, II rekrutacja wrzesień 2025, możliwa jest także rekrutacja uzupełniająca przez pozostały okres projektu. Rekrutacja odbywać się będzie z uwzględnieniem zasady równych szans, w tym zasady równości płci.

2. Etapy rekrutacji:

 spotkanie z uczniami i rodzicami w celu rozpowszechnienia informacji o projekcie na terenie placówki,

 zgłoszenia się uczestnika do udziału w projekcie poprzez wypełnienie dokumentów rekrutacyjnych,

 zebranie komisji rekrutacyjnej w celu przeanalizowania dokumentów i zakwalifikowanie do projektu,

 utworzenie listy uczestników zakwalifikowanych do udziału w projekcie i listy rezerwowej,

 spotkanie dyrektora z rodzicem/ uczestnikiem w celu, podpisania umowy uczestnictwa i deklaracji.

3. Zasady przyjmowania zgłoszeń:

- komplet dokumentów rekrutacyjnych należy złożyć w Szkole, do której uczęszcza uczeń/ jest zatrudniony nauczyciel, w miejscu wyznaczonym przez dyrektora.

Na komplet dokumentów rekrutacyjnych składają się:

 formularz zgłoszeniowy,

 klauzula informacyjna,

 regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie - z tym że regulaminu nie trzeba składać wraz z formularzem oraz klauzulą informacyjną, natomiast będzie on dostępny do wglądu i do obowiązkowego zapoznania się dla każdego kandydata w wersji papierowej na terenie placówki oraz w wersji elektronicznej na stronie www danej szkoły podstawowej biorącej udział w projekcie.

Dodatkowo po zakwalifikowaniu się do projektu, Uczestnik projektu zobowiązany będzie do podpisania Deklaracji uczestnictwa w projekcie oraz Umowy uczestnictwa nie później niż w pierwszym dniu otrzymania wsparcia.

4. Zgłoszenia są akceptowane i przekazywane do oceny przez Komisje Rekrutacyjną na podstawie następujących kryteriów:

- złożenie kompletu poprawnie wypełnionych dokumentów rekrutacyjnych

- złożenie ww. dokumentów do dnia 28 lutego 2025 r.

5. Złożenie zgłoszenia nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem kandydata do udziału w projekcie.

6. Kwalifikacja uczestników przez Komisję rekrutacyjną do udziału w projekcie będzie prowadzona z uwzględnieniem następujących kryteriów:

KRYTERIA FORMALNE REKRUTACJI

a) w przypadku uczniów: uczeń uczęszcza do szkoły podstawowej objętej projektem z terenu gminy umiejscowionej na terenie województwa małopolskiego - na podstawie listy uczniów szkoły

b) w przypadku nauczycieli: zatrudnienie w placówce objętej projektem - na podstawie umowy o pracę lub – rejestru zatrudnionych nauczycieli i innych pracowników szkoły

c) w przypadku rodziców/opiekunów: rodzic/opiekun prawny ucznia uczęszczającego do placówki objętej projektem ucznia nad którym sprawują opiekę prawną - na podstawie listy uczniów szkoły lub

wykazu zawierającego dane uczniów/wychowanków i ich rodziców w dzienniku lekcyjnym/dzienniku zajęć w placówce

KRYTERIA PUNKTOWANE:

Uczniowie:

a) uczniowie z niepełnosprawnościami 3 pkt.- na podst. Orzeczeń ( określonych w regulaminie wyboru projektu wskaźnik: Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie.

b) uczniowie z SPE- 2 pkt - na podst. Orzeczeń( określonych w regulaminie wyboru proj. wskaźnik: Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem.

Kryteria do uczestnictwa ucznia w zajęciach projektowych:

1. Kryteria do uczestnictwa ucznia w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych:

a) uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego- 2pkt

b) uczeń posiadający opinię PPP– 1 punkty

c) uczeń posiadający oceną roczną lub śródroczną dostateczną i poniżej z danego przedmiotu - 1 pkt

d) uczeń posiadający opinie specjalisty /psychologa/ szkolnego o posiadaniu trudności w nauce zdanego przedmiotu. – 1 punkt

2. Do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, z psychologiem lub z pedagogiem:

a) uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – 3 pkt

b) uczeń z opinią Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej 2 pkt

c) uczeń z opinią nauczyciela specjalisty szkolnego – 1 pkt

3. Do zajęć logopedycznych:

a) uczniowie posiadający opinie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej 2 pkt

b) uczeń po przeprowadzonych testach logopedycznych przez nauczyciela specjalistę)- 1 pkt

4. Do zajęć dla uczniów zdolnych:

a) uczeń uczestniczący w konkursach zewnętrznych i pozaszkolnych – 3pkt

b) uczeń posiadający oceny z poprzedniego roku z danego przedmiotu bardzo dobrą lub wyżej – 2 pkt

c) opinia nauczyciela przedmiotu/ wychowawcy o posiadanych uzdolnieniach (opracowana zgodnie z metodologią warsztatu pracy nauczyciela/wychowawcy) – 1pkt

Nauczyciele:

a) niskie kompetencje w obszarach zgodnych z diagnozą potrzeb, 1-3 pkt.;

b) nauczyciel ze stażem pracy poniżej 5 lat, 1-2 pkt.

Rodzice/opiekunowie prawni:

a) posiadanie niepełnosprawności/dziecko nad którym sprawowana jest opieka posiada niepełnosprawność - na podstawie orzeczenia – 3 pkt

b) sprawowanie opieki nad uczniem z SPE (uczeń z niepełnosprawnością, uczeń z SPE) – 2 pkt

7. W przypadku większej liczby osób niż przewidziana w projekcie, Organizator utworzy listy rezerwowe uczestników;

W przypadku rezygnacji osób zakwalifikowanych na ich miejsce wprowadzone zostaną osoby z listy rezerwowej.

W przypadku problemów z rekrut. zostanie przeprowadzony nabór uzupełniający, oraz dodatkowe spotkania n-la z rodzicami oraz uczniami. Dodatkowo zostanie przeprowadzona analiza braku chęci uczestnictwa w proj. zarówno uczniów i n-li, dzięki której zostaną zastosowane środki zaradcze.

8. Osoby, które nie zakwalifikują się do udziału w projekcie oraz nie znajdą się na liście rezerwowej nie otrzymają osobnego zawiadomienia.

IV. Warunki uczestnictwa i rezygnacji z udziału w projekcie.

1. Uczestnik projektu zobowiązany jest do:

- regularnego, punktualnego aktywnego udziału w zajęciach (w przypadku uczniów obowiązek spełnienia tego warunku spoczywa na rodzicach /opiekunach prawnych dziecka)

- wypełniania testów/ankiet związanych z realizacją projektu i monitorowaniem jego późniejszych rezultatów.

2. Uczestnictwo w projekcie nie upoważnia rodzica / opiekuna, działającego we własnym imieniu lub w imieniu dziecka biorącego udział w projekcie, do czynności kontrolnych wobec Realizatora.

3. Uczestnik, który został zakwalifikowany do udziału w projekcie może zrezygnować z udziału w projekcie tylko w wyniku ważnych zdarzeń losowych dotyczących jego osoby lub członka jego rodziny (np. choroba uczestnika).

W celu prawidłowego wypowiedzenia umowy uczestnictwa należy złożyć pisemną rezygnację z miesięcznym okresem wypowiedzenia, u dyrektora placówki.

4. W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji z udziału w projekcie, poza udokumentowanymi przypadkami zdrowotnymi lub losowymi, uczestnik zobowiązany jest do pomocy w znalezieniu innej osoby na jego miejsce.

Realizator zastrzega prawo do wnoszenia zmian w regulaminie.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 10 stycznia 2025 roku.